De procedure stap voor stap

Stap 1: registreren

Registreer eenmalig met uw AGB-code. Na verificatie door Asf Limburg ontvangt u (binnen enkele dagen) een e-mail met instructies. Daarna maakt u uw account aan en vult alle gegevens in. 

Stap 2: inloggen

U logt veilig in op uw persoonlijk dossier d.m.v. tweestapsverificatie.


Stap 3: toekenning budget

U krijgt een jaarbudget én een aanvullend budget toegekend. De hoogte van deze bedragen kunt u inzien in uw eigen dossier. Na toekenning van de budgetten kunt u met behulp van een een projectvoorstel indienen. Onderaan deze pagina vindt u meer informatie over de budgetten.

Stap 4: projectvoorstel en goedkeuring

U kunt meerdere aanvragen indienen tot uw maximale budget bereikt is. Let op, u kunt per aanvraag één project indienen. U kiest altijd tussen een Keuzeproject of een Eigen project:

a. Keuzeproject

        • Kies een project naar keuze uit de lijst.
        • Schrijf een begroting.
        • Dien uw begroting in, via uw persoonlijk dossier (een projectplan is niet nodig bij een Keuzeproject).
        • U ontvangt binnen twee weken een reactie op uw aanvraag. 
        • Na goedkeuring kunt u aan de slag met de uitvoering van het project.
        • De deadline voor het indienen van een Keuzeproject is 31 december.

 

b. Eigen project

        • Schrijf een compact projectvoorstel met begroting, u kunt hiervoor een sjabloon downloaden.
        • Dien uw projectvoorstel met begroting in, via uw persoonlijk dossier.
        • Het projectvoorstel wordt binnen zes weken besproken door de klankbordgroep van Asf Limburg.
        • Na goedkeuring kunt u aan de slag met de uitvoering van het project.
        • De deadline voor het indienen van een Eigen project is 1 november. Dient u na deze datum een Eigen project in, dan komt die ten laste van het budget in het nieuwe jaar.

 

Stap 5: uitvoering en afronding project

U kunt via uw projectdossier berichten sturen, deze verschijnen in uw persoonlijk dossier. Wij kunnen geen projectberichten behandelen die via een andere weg dan het persoonlijk dossier verstuurd zijn.

Is het project afgerond dan stuurt u, via uw persoonlijk dossier, een ingevuld evaluatieformulier plus factuur in.

Let op! Heeft u een project aangevraagd? Dan blijft het gereserveerde bedrag maximaal 1 jaar beschikbaar. U dient dus binnen het jaar uw declaratie in. 

Stap 6: uitkering vergoeding

Asf Limburg keert de nota uit tot een maximum van de voor u gereserveerde budgetten. 

Nog een project?

Heeft u uw project afgerond en wilt u een nieuw project uitvoeren met uw beschikbare budget? Dan begint u opnieuw bij stap 4.

 

In uw persoonlijk dossier kunt u zien welk budget er nog beschikbaar is. 

Belangrijk om te weten
  • U krijgt een jaarbudget en een aanvullend budget toegekend, gebaseerd op het aantal patiënten in uw praktijk die woonachtig zijn binnen een achterstandspostcode.
  • De budgetten worden toegekend vóórdat u een concreet projectvoorstel heeft ingediend.
  • Het jaarbudget vervalt na één jaar. Dit budget komt per 1 januari beschikbaar en vervalt op 31 december. 
  • Het aanvullend budget blijft vier jaar beschikbaar. Dit budget komt per 1 januari 2023 beschikbaar en vervalt op 31 december 2026.
  • De budgetbedragen worden na afronding van de uit te voeren projecten uitgekeerd.
  • Meer informatie vindt u in het Reglement van het Achterstandsfonds Limburg op deze pagina